Nu lasa Coronavirusul sa iti afecteze afacerea: dezvolta o strategie online si bucura-te de avantajele unui website!

Strategia ta online pentru a nu fi afectat de Coronavirus
Pandemia de Coronavirus a schimbat complet dinamica populatiei: parca timpul s-a oprit in loc pentru noi toti. Insa, nu este vreme de stat, trebuie sa actionam cat mai repede pentru a ne regasi parcursul profesional si personal. Daca pana in urma cu doua luni, priveam cerul si vedeam zeci de urme lasate de avioane, astazi abia daca mai vedem cate un avion trecand la cateva ore. Orasele sunt pustii, natura incepe sa se regenereze, iar noi oamenii trebuie sa ne adaptam, este momentul sa luptam.
Daca afacerea ta este afectata de aceasta situatie, este momentul ideal sa actionezi calm, sa iti intensifici activitatea si sa profiti de fiecare oportunitate. Iar daca nu ai facut-o deja, este momentul perfect sa migrezi in online!
In aceste momente, panica poate sa puna stapanire pe tine, insa este important sa iti iei informatiile doar din surse sigure, cum ar fi site-urile si comunicatele oficiale ale autoritatilor. Iti recomandam sa iti pastrezi calmul si sa incepi sa actionezi pentru viitorul tau! Continua-ti activitatea profesionala, atat cat se poate, adapteaza-te situatiei si fructifica fiecare minut pe care il ai la dispozitie.
Pandemia de Coronavirus afecteaza economic in special micii intreprinzatori
Pe langa problemele de sanatate pe care le genereaza acest nou Coronavirus (COVID-19) trebuie sa mentionam si impactul negativ asupra economiei mondiale si locale. Foarte putine sunt sectoarele ce nu au fost afectate in acest moment, iar multi mici intreprinzatori s-au vazut nevoiti sa isi inchida temporar afacerile. Pentru toata lumea, vestea a venit ca un soc, deoarece nimeni nu putea anticipa o asemenea situatie.
Pentru a minimiza riscul de infectie al angajatilor tai, al clientilor si al tuturor persoanelor din lantul de distributie, trebuie sa adopti o serie de masuri de siguranta (in cazul in care nu ai facut-o deja): pune la dispozitia angajatilor dezinfectanti si echipament de protectie, dezinfecteaza spatiile de lucru cat mai des posibil, asigura angajatilor transport, minimizeaza contactul dintre angajati si curieri. Comunica-le clientilor toate masurile pe care le-ai luat pentru ca toata lumea sa fie in siguranta!
Cu toate ca faci tot ce iti sta in putere ca sa minimizezi riscul de infectare pentru a-i convinge pe potentialii clienti sa cumpere si nu numai, probabil vei constata pe zi ce trece scaderi ale vanzarilor. Acest lucru se datoreaza in primul rand restrictionarii traficului ca urmare a masurilor guvernamentale. Oamenii nu mai pot sta prea mult pe strada si nu mai pot intra din magazin in magazin pentru a vedea ofertele existente. In plus, in functie de produsele pe care le vinzi, s-ar putea ca oamenii sa nu mai aiba incredere sa le cumpere. Daca de exemplu vinzi produse fabricate in China, Italia sau Spania (cele mai afectate tari la ora actuala) oamenii s-ar putea sa fie sceptici si sa creada ca produsele reprezinta un risc pentru sanatate, cu toate ca nu este deloc adevarat. Poate vei incerca sa le explici, insa unele persoane nu vor intelege modul de transmitere al virusului si faptul ca produsele pot fi totusi curatate inainte de a fi folosite.
Nu lasa Coronavirusul sa iti afecteaze afacerea: migreaza online!
Nu lasa panica sa te cuprinda, deoarece aceasta pandemie nu trebuie sa insemne sfarsitul afacerii tale! Oricate scenarii pesimiste ti-ai fi facut deja, gandeste-te ca poate fi un nou inceput pentru afacerea ta! Reinventeaza-te si migreaza in online! Website-urile reprezinta viitorul, indiferent daca vorbim despre site-uri de prezentare sau de magazine online, asa ca ar fi trebuit sa faci acest pas la un moment dat. Nu iti fie teama de schimbare, mai ales in acest context. Va fi una dintre cele mai bune decizii pe care le-ai luat si iti va aduce succesul la care ai visat.
Cheltuielile de aderare la mediul online nu sunt atat de ridicate pe cat te-ai fi asteptat si cu siguranta le vei amortiza in primele luni de activitate. Iar daca detii deja un website, este momentul sa iti intensifici activitatea: oamenii petrec foarte mult timp online in perioada aceasta, fiind izolati la domiciliu. Asa ca fa tot posibilul sa ajungi la acesti oameni, pentru ca singura ta modalitate de a te face remarcat este mediul online.
Adevarata provocare incepe in momentul in care vrei sa ajungi in topul antreprenorilor online. Doar ascultand sfaturile specialistilor si lucrand constant pentru visul tau, vei obtine rezultatele dorite.
Cateva sfaturi pentru a minimiza impactul Coronavirusului asupra afacerii tale!
Inainte de a-ti prezenta solutiile reale pe care le poti adopta astfel incat afacerea ta sa se adapteze rapid la mediul online, permite-ne sa iti dam cateva sfaturi ce te vor ajuta sa minimizezi impactul crizei generate de Coronavirus:
- daca ai un plan de criza (si ar trebui sa ai) este momentul sa il folosesti;
- angajatii sunt ,,motorul” firmei, cei care fac totul sa functioneze, asa ca ai grija sa fie protejati in aceasta perioada (ofera-le solutii de protectie si dezinfectare, redu programul de lucru, ofera-le transport gratuit cu masinile firmei si sustine-i moral, pentru ca au nevoie);
- chiar daca afacerea ta a intrat pe o ,,panta negativa” nu inseamna ca nu trebuie sa mai lucrezi, din contra (este momentul ideal sa dai tot ce ai mai bun si sa salvezi visul pentru care ai muncit atata timp);
- comunicarea online este cheia in perioada aceasta: nu ai nevoie decat de o camera web (poate chiar si cea a laptopului), de un microfon si poti participa la sedinte cu furnizori, parteneri si poti mentine permenent contactul cu clientii;
- chiar daca ti se pare ca nu vei mai gasi clienti noi, nu te descuraja: este momentul ideal sa sondezi piata si sa ajungi la persoanele care au nevoie de produsele sau serviciile tale;
- si bineinteles, cel mai important sfat: transforma instrumentele de marketing online in cei mai buni aliati ai tai!
Solutii pentru ca afacerea ta sa aiba succes in mediul online!
Stim ca traim vremuri incerte, insa nu este momentul sa dai inapoi! Intensifica activitatea in online si vei beneficia de cele mai bune rezultate. Daca nu ai deloc experienta, apeleaza la specialistii in domeniu care te vor indruma si iti vor prezenta pasii pe care ii ai de facut pentru a tine pasul cu schimbarea. Acestea fiind spuse, in continuare iti vom prezenta cateva solutii care te vor ajuta sa obtii succesul dorit in mediul online, in timpul acestei epidemii!
- Opteaza pentru un site profesionist, realizat de catre specialisti, care sa inspire incredere potentialilor clienti. Un website iti va aduce urmatoarele beneficii:
- este deschis non-stop, indiferent de contextul socio-economic;
- este usor accesibil, la doar un click distanta;
- nu necesita plata chiriei pentru un spatiu generos, iar mentenanta are un cost scazut in general;
- te poti adresa pietei nationale, nu doar celei locale, iar astfel vanzarile tale vor fi mai mari, datorita prezentei crescute a publicului in mediul online (mai ales in contextul actual);
- daca produsele sau serviciile vor fi conforme, clientii vor reveni ori de cate ori vor avea nevoie.
- Alege comunicarea pe retelele de socializare: mesajele pe care doresti sa le transmiti vor ajunge mult mai usor la publicul tau tinta daca le vei posta pe conturile de pe retele de socializare la care ai aderat. Iti recomandam pagini oficiale, nu conturi personale. Posteaza cat mai multe fotografii astfel incat oamenii sa poata vedea masurile pe care le-ai luat in aceasta perioada, posteaza clipuri cu produsele, poate chiar fotografii deosebite, care sa atraga, mesaje menite sa capteze atentia publicului, prin care sa arati empatie. Tot pe retelele de socializare, poti initia campanii de promovare, care pot fi setate pentru a beneficia de anumite rezultate: vizite pe site, adaugarea unor produse in cos, vizualizarea unor articole si asa mai departe. Este momentul ideal sa profiti de aceasta situatie: majoritatea concurentilor micsoreaza bugetele sau opresc temporar promovarea. Daca vrei sa ai succes pe termen lung, actioneaza si investeste pentru a deveni cat mai vizibil. In aceasta perioada, poti obtine un numar mai mare de afisari sau de actiuni intreprinse la un cost mult mai mic, deoarece sistemele PPC (cum este si Facebook Ads) functioneaza pe baza de licitatie: daca sunt mai multe cereri, pretul va creste, iar cum in perioada aceasta cererile au scazut, pretul este mai mic.
- Incurajeaza clientii sa plateasca online, cu cardul! Astfel, se vor simti mai in siguranta, deoarece riscul de a se contamina prin intermediul banilor va fi mai mic si vei arata ca iti pasa atat de ei, dar si de curieri, care sunt foarte expusi in perioada aceasta. In plus, incurajeaza clientii sa mentioneze daca doresc livrari speciale: de exemplu, spune-le ca ai solutii chiar si pentru persoanele aflate in izolare: coletele pot fi platite online si lasate la usa (clientii pot primi telefon de la curier in momentul in care lasa efectiv coletul si il pot lua imediat dupa ce acesta pleaca).
- Referitor la transport, incearca pe cat posibil fie sa oferi livrare gratuita, fie sa negociezi pentru costuri mai mici. Vei fi uimit de cat de multe persoane vor comanda in conditiile in care costurile de transport vor scadea sau daca vei oferi livrare gratuita.
- Este momentul ideal sa oferi clientilor preturi promotionale sau pachete: chiar daca profitul tau nu va fi in final cel la care te-ai asteptat, fii sigur ca ai castigat clienti multumiti, care vor reveni si cu alta ocazie. In aceasta perioada, majoritatea persoanelor vor sa faca economie, asa ca promotiile sunt la mare cautare.
- Schimba strategia de comunicare: nu te axa doar pe vanzare! Este o perioada dificila, emotionala pentru toata lumea. Este in regula sa vrei sa vinzi, deoarece asa iti asiguri supravietuirea, insa incearca sa imbraci mesajele in alta forma. Arata potentialilor clienti ca esti alaturi de ei si ca le oferi produsele sau serviciile tale tocmai pentru ca ei sa treaca mai usor peste perioada aceasta.
- Tot referitor la comunicare, trimite clientilor din baza de date mesaje sau emailuri (ori newslettere) in care sa ii anunti despre schimbare. De asemenea, toate aceste forme de comunicare ar trebui sa contina incurajari, sfaturi, solutii pentru ca toata lumea sa treaca mai usor peste aceasta perioada. Arata ca esti interesat de situatia clientilor tai!
- Pentru rezultate de durata, adopta o strategie SEO! Noul tau site va avea nevoie de optimizare SEO pentru ca potentialii clienti sa te gaseasca in momentul in care efectueaza anumite interogari. De aceea, apeleaza la specialisti ce te vor indruma si iti vor oferi cele mai bune solutii aplicabile imediat, cu rezultate pe termen lung.
- Tot legat de strategia SEO, iti sugeram sa te axezi si pe content marketing: clientii tai au mai mult timp liber si automat vor fi mai interesati de citit. Acestia vor cauta articole de informare, asa ca este momentul ideal pentru ca generarea de continut relevant si calitativ sa devina o prioritate pentru tine. Acest continut iti va aduce si beneficii SEO, singura conditie fiind ca toate materialele pe care le publici sa fie originale si valoroase pentru cititori.
- Iti sugeram sa apelezi si la PPC Marketing: asa cum spuneam mai sus, costurile pentru acest tip de promovare au scazut si te vor ajuta sa obtii vanzari imediate, astfel incat sa iti asiguri cashflow-ul necesar in urmatoarele luni, pana cand situatia se va imbunatati.
In concluzie, nu lasa Coronavirusul si teama sa iti afecteze afacerea. Oricand ai nevoie de experienta unor profesionisti, contacteaza-ne pentru o prima evaluare, consultanta 100% gratuita si solutii personalizate pentru intensificarea activitatii tale in online. Iar daca vrei sa faci pasul spre mediul online, iti suntem alaturi si te sustinem in totalitate, punand la dispozitia ta toate instrumentele de care ai nevoie.
Asa cum te-am obisnuit, suntem disponibili oricand pentru a-ti acorda consultanta 100% gratuita! Doar impreuna vom putea trece peste aceasta perioada. Sa nu uitam ca momentele neplacute din viata ne fac mai puternici si ne invata cum putem actiona impreuna pentru binele tuturor!